Arsenal en Covent Garden

Vanochtend stonden Bas, Pim en Bert weer om 8.30 uur bij het zwembad om voor het ontbijt nog te gaan zwemmen. Het zwembad is eerder open maar dan mogen er nog geen kinderen in. We waren lekker aan het zwemmen, toen een of andere oude vrouw in het midden van het zwembad baantjes begon te trekken, en tegen Bas en Pim zei dat ze aan de kant moesten zwemmen. Dat sloeg natuurlijk nergens op, we hebben er weinig op uit gedaan. Een andere man in het zwembad gaf nog aan dat de vrouw natuurlijk zelf ook aan de kant zou kunnen zwemmen. Toen er even later nog een jongen het zwembad in dook was het helemaal klaar met die mevrouw, en was ze uitgezwommen.

Daarna weer lekker aan het ontbijt met zijn allen. Allemaal iets later dan de rest van de week, omdat we iets langer in het zwembad waren blijven hangen. Nadat we allemaal weer vol zitten maken we ons op voor onze activiteit van vandaag. We gaan het Arsenal stadion (Emirates Stadium) bezoeken, en daar een tour doorheen doen. Oorspronkelijk was het de bedoeling om naar Chelsea te gaan, maar praktisch gezien was Arsenal iets handiger qua reistijd. Helaas voor Bas, gelukkig voor Pim.

Bij het stadion aangekomen gaan we aan de hand van een Nederlandse audio toer door het hele stadion. Erg leuk om allemaal te zien. We beginnen bij de bestuursingang, daarna naar de diamond club met een hele mooie skybox, en een mooi uitzicht op het stadion en het veld. Dan richting de spelers ingang, naar de gasten kleedkamer. Deze is al erg mooi, maar daarna richting de thuis kleedkamers. Dat is wel ff wat anders. Erg fraai allemaal. Ook nog langs de tv-studio’s en de persruimte. Daarna kunnen we nog rondkijken in het Arsenal Museum. Bergkamp is hier een held, staat levensgroot op het stadion afgebeeld.

Als we uitgekeken zijn gaan we richting Leicester Square om daar wat te eten, en nog wat rond te kijken. Nadat we wat hebben gegeten lopen we door Chinatown. Dat is echt allemaal eetgelegenheden met de pekingeenden die allemaal voor het raam hangen, kapsalon’s en massage studio’s. Toen was het alweer de hoogste tijd voor een biertje, dus hebben we een pub opgezocht, The Porcupine, en daar wat gedronken.

Hierna richting Covent Garden gelopen, om daar op de Market te kijken. Toen we er aan kwamen begon er net een straat artiest aan een voorstelling voor de St Paul’s Church, en dat was best leuk, dus naar gekeken. Na de voorstelling alweer naar een pub, en aangezien het al bijna 18 uur is, gaan we ook maar wat eten. Hier staat weer Pie op de kaart, dus Bert neemt pie, Dianne en Bas nemen een Chicken Burger, en Pim neemt Chips met ketcup. Na het eten nog snel even over Covent Garden Market, waar Pim nog wat leuke truien ziet, maar helaas zijn die niet in zijn maat. Dan is het wel weer mooi geweest voor vandaag, en zoeken we de bus op richting het hotel.

Uiteraard scoren we nog wat versnaperingen bij het winkeltje tegenover het hotel voor de avond, en op de hotelkamer worden er nog wat potjes Pesten gespeeld. Daarna komen de ipad’s e.d. voor de dag.